afiche Charla II

Charla: "Landuse in prehistoric Gotland around the Lina mire - Different GIS methods to express landuse with a focus on prediction modelling"

4 / ABR /2019

El día jueves 4 de abril se realizará la charla: "Landuse in prehistoric Gotland around the Lina mire - Different GIS methods to express landuse with a focus on prediction modelling", que dictará el Arqueólogo Anton Uvelius, quien nos visita desde el Department of Archaeology and Ancient History Uppsala University (Suecia).

El encuentro comenzará a las 13 hrs. en la sala de Seminario de Antropología UC, ubicada en el segundo piso del Instituto de Sociología, Campus Sn. Joaquín.

isars 12

Call of papers 3rd international conference of ISARS "Relations, connections, cosmologies: shamanism and spirit possession under the ethnographic lens"

19 / ENE /2019

The International Society for Academic Research on Shamanism (ISARS) and the Program of Anthropology, Institute of Sociology, UC, invites you to attend the 3rd international conference of ISARS which will be held at the Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile in November 27-30, 2019. Please send your paper title and abstract and/or your session proposal on the main theme of the conference in a word document by January 15th, 2019 to: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.

Seminario Gorongosa crop 1 1

Seminario Internacional “Nuevas fronteras en el estudio de la evolución humana

10 / DIC /2018

El 10 Diciembre 2018 se llevará a cabo el Seminario Internacional “Nuevas fronteras en el estudio de la evolución humana: El proyecto PPPG (Paleo-Primate Project Gorongosa) en el Parque Nacional Gorongosa, Mozambique", organizado por el profesor de nuestro programa Felipe Martínez. Esta importante instancia dará a conocer a investigadores nacionales y al público general el proyecto de investigación PPPG que se realiza en el Parque Nacional Gorongosa, Mozambique, desde el 2016.

evento II marco II 400

XVIII Seminario de Investigación Antropológica Contemporánea

3 ABR - 5 JUN /2019

Desde el 3 de abril hasta el 5 de junio se realizará la XVIII versión de nuestro Seminario en Investigación Antropológica Contemporánea. En su sesión inaugural, tendremos como invitada a María José Ortúzar, quien nos visita con la exposición: "El hombre y los "otros" en las enciclopedias medievales". Además, este año contaremos con la presencia de la destacada Antropóloga de la Universidad de Chile y Premio Nacional de Humanidades y Ciencias Sociales 2013 Sonia Montecino, quien nos visitara el 24 de abril para exponernos su presentación: "Antropología del género y feminismo: relaciones y tensiones teóricas y políticas".

lasi 2018 0

LASI 2019: "Borders, Frontiers and Circulation"

4-9 / ENE / 2019

LASI – Summer School 2019 sets focus on the production of borders and frontiers and the forms of circulation that occur across conceptual and socio-political limits. We ask faculty and students to consider where and how socio-political, conceptual and theoretical borders appear in the contemporary world and where the frontiers’ of society’s gaze, interests, and comprehension are situated and challenged. Who and what are on the move and where are the frontiers of expansion and knowledge situated in globalized societies in Latin America and beyond?

afiche version 2 crop new web

Seminario: Imaginarios tecnológicos y científicos en las para-ciencias en Chile y Argentina

5 / OCT / 2018

Este 5 de octubre a partir de las 9:00 hrs. se realizará el seminario "Imaginarios tecnológicos y científicos en las para-ciencias en Chile y Argentina: una exploración histórica de conexiones entre dominios", organizado por la profesora de nuestro programa Diana Espirito Santo. La actividad se realizará en el Auditorio MIDE, Escuela de Psicología de la Pontificia Universidad Católica de Chile, AV. Vicuña Mackenna 4860.

Logo PIA Autorizado conicyt 500x500

Call for applications Postdoctoral Position

27 / ENE / 2019

The Anillos project on ‘Aspiration and everyday life under neoliberalism’ is a research group project funded by CONICYT (Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica) through PIA (Programa de Investigación Asociativa).. The present call for applications sits in the topic 2 of the Anillos project called ‘Consumer culture and housing’. This topic focuses on the practices Chileans articulate in neoliberal times, exploring how materiality expresses the process of self-making they are subdued to, as well as simultaneously constituting selfhood itself. Call for applications Postdoctoral Position PDF